پیروزی مکس ورستپن در گرندپری پرحادثه و جذاب آلمان
مسابقه گرندپری آلمان در حالی زیر باران و پشت سر سیفتی کار آغاز شد که همیلتون پول پوزیشن (Pole Position) را کسب کرده بود و پشت سر او هم ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. مشکل فنی خودروهای فراری هم باعث شده بود تا لکلرک از جایگاه هشتم و سباستین فتل از آخرین رده مسابقه را استارت بزنند.
وضعیت خاص پیست و دید ناکافی و لغزندگی باعث شد تا استارتی پرحادثه را شاهد باشیم. ورشتاپن در خط استارت جا ماند و لکلرک نیز توانست چندین رده جلو بیافتد. تعدادی از خودروها نیز از پیست خارج شدند.

در دور سوم به علت اسپین و خروج سرجیو پرز از مسابقه سیفتی کار وارد مسابقه شد. بیشتر تیمها از همین فرصت برای تغییر تایرهای خود از وت به اینترمدیت استفاده کردند.

در دور پانزدهم هم دنیل ریکاردو با سوختن موتور مواجه و ناچار به ترک پیست شد. هرچند با توقف بارش و خشک شدن تدریجی پیست انتظار میرفت تیمها به تایرهای خشک روی بیاورند اما این ریسک را به علت ناپایداری احتمالی جوی به تعویق انداختند. با این حال بارش اندک و رطوبت و آب اطراف پیست خودروهایی که نهایتاً از تایرهای خشک استفاده کرده بودند را دچار دردسرهای جدی نمود. ابتدا لکلرک با این تایرها چندین بار سر خورده و سرانجام از پیست خارج و به دیواره برخورد کرد و مسابقه را از دست داد. پس از او همیلتون پیشتاز هم همین مشکل را تجربه کرد و بال جلو خود را نیز از دست داد. همیلتون همچنین 5 ثانیه هم به علت ورود غیر ایمن به پیت لین جریمه شد. این ماجرا باعث شد تا همیلتون تا رده پنجم سقوط کند.

سریال اشتباهات استراتژیستها در تعیین تایر مناسب و حتی رانندهها همچنان ادامه داشت و این ورشتاپن بود که با ثبات بهتر نسبت به سایر رانندهها توانست رتبه اول را به دست آورد. همیلتون با اسپین دیگری در دور 55 لپ شد که عملکردی فاجعهبار برای او که امید اول قهرمانی بود به شمار میرفت. والتری بوتاس هم در دور 57 از پیست خارج شد و به شدت به دیواره پیست برخورد کرد تا روز بد و کابوس وار مرسدس را تکمیل کند. این اولین مسابقه مرسدس در این فصل بود که بدون حتی یک امتیاز برای آنها به پایان رسید.

در نهایت این مسابقه که پر از حادثه، سُر خوردنهای پیاپی، خارج شدن از پیست، پیت استاپهای فراوان (در مجموع 78 پیت استاپ) و حضور دائمی سیفتی کار بود به پایان رسید. سباستین فتل که مسابقه را از رده بیستم آغاز کرده بود در دورهای پایانی به رتبه دوم رسید و یک جهش بزرگ را به نمایش گذاشت. نفر سوم که از خط پایان گذشت دنیل کیات بود که امتیازی خارقالعاده و دور از انتظار برای تورو روسو هم به ارمغان آورد. ورشتاپن همچنین عنوان بهترین راننده این مسابقه را نیز کسب کرد.

- ۹۸/۰۵/۰۷