Persian Car

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

Persian Car

روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه جاری، پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی میزبان دومین مرحله مسابقات درگ قهرمانی کشور بود. این در حالی است که در ابتدا قرار بود این دوره از مسابقات در منطقه آزاد ارس (جلفا) برگزار شود که تنها دو هفته مانده به زمان شروع مسابقه، مسئولین برگزاری هیات این استان از عدم آمادگی خود برای برگزاری این دوره از مسابقات درگ خبر دادند. طبق اعلام مسئولین برگزاری، علت عدم برگزاری دومین دوره مسابقه درگ در منطقه آزاد ارس، عمل نکردن تعهدات اسپانسر مالی عنوان شده است. بر این اساس فدراسیون اتومبیلرانی و مسئولین کمیته درگ به ‌سرعت تصمیم گرفتند و محل برگزاری این مسابقه را به پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی انتقال دادند.

این درحالی است که انتخاب منطقه آزاد ارس به ‌عنوان میزبان دومین دوره مسابقه درگ، به دلیل ایجاد تنوع و امکان بررسی استعدادهای محلی در سایر مناطق آزاد بوده است. اما متاسفانه پیست آزادی از هر دو گزینه بالا بی‌بهره است و علاوه‌ بر آن به دلیل مسافت کوتاه مستقیم این پیست و نوع آسفالت استفاده شده در آن چندان مورد استقبال شرکت‌کنندگان در این رشته ورزشی قرار نگرفته است. گفتنی است که دو مورد بالا باعث می‌شود که رانندگان مسافت کمتری برای ترمزگیری در درگ ۲۰۰ متر پیست اتومبیلرانی آزادی در اختیار داشته باشند.

با این حال باید به این موضوع اشاره کرد که دومین دوره از مسابقات درگ قهرمانی کشور با نظم قابل توجهی در پیست آزادی تهران برگزار شد. همچنین استقبال پرشور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی مهیج از دیگر نکات قابل توجه در این‌باره است.

این مسابقه با حضور 90 شرکت‌کننده از سراسر کشور در کلاس‌های مختلف برگزار شد و شرکت‌کنندگان در یک رقابت سخت با سایر رقبا، تمام تلاش خود را برای کسب بهترین زمان و رسیدن به سکوهای برتر به‌کار گرفتند و در نهایت نفرات برتر کلاس‌های این رقابت جذاب معرفی شدند.

اعلام نتایج نفرات برتر

در کلاس ۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب، شایان خسروی‌نژاد مقام نخست را از آن خود کرد و پس از او مصطفی مسلمی‌زاده و علیرضا رضایی در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در کلاس ۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب نیز امیر ضیایی مقام نخست، محمد سالار حسین‌زاده مقام دوم و محمد مزینانی مقام سوم را از آن خود کردند.

در کلاس هشت سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب، فرید توفیقی در جایگاه نخست جای گرفت و پس از او به ترتیب علی اکبر کمالی و محمد جواد مزینانی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نفرات برتر کلاس ۴ و ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو نیز به شرح زیر است و محمد آریایی مهر مقام نخست، امیر حسین زارعی و سیامک خلیل الهی مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در کلاس اورال نیز شایان خسروی‌نژاد ،علیرضا رضایی و امیر ضیایی به ترتیبرده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون، نتایج کلاس‌های ۲۰۶ اختصاصی بانوان، ۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو و ۲۰۶ GT پس از بررسی‌های مجدد متعاقبا اعلام خواهد شد.

  • Persian Car

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی