هیوندای i30 N Project C معرفی شد
هیوندای به تازگی در نمایشگاه فرانکفورت آلمان، نسخهای مخصوص از هیوندای i30 را برای رقابت با فولکس واگن گلف GTI TCR رونمایی کرده است. هیوندای i30 N Project C، با تغییرات انجام گرفته در مجموع ۵۰ کیلوگرم سبکتر از مدل i30 N شده است.
رینگهای ۱۹ اینچی OZ فورج، به تنهایی در کاهش ۲۲ کیلوگرم وزن در مدل پراجکت C تأثیر داشته است. یکی دیگر از تغییرات مهم بدنه، استفاده از کاپوت فیبرکربنی است که ۷.۲ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به کاپوت استاندارد دارد. رکابهای کناری فیبرکربنی نیز هر کدام به اندازه ۴۹۹ گرم در کاهش وزن خودرو تأثیر گذاشتهاند.
در نمای عقب، دیفیوزر فیبرکربنی هم ۳۸۶ گرم سبکتر شده است. در زیربندی خودرو هم تغییراتی صورت گرفته و اکنون با استفاده از سگ دست آلومینیومی به جای فولاد، ۴.۶ کیلوگرم کاهش وزن را شاهد هستیم. افزون بر این، سیستم تعلیق سفتتر ارتفاع خودرو را به میزان ۶ میلیمتر به سطح زمین نزدیکتر کرده است تا مرکز ثقل نیز به اندازه ۸.۸ میلیمتر پایینتر بیاید.
هیوندای در قسمت داخلی نیز تغییراتی را انجام داده و صندلیهای استاندارد خودرو با صندلیهای مسابقهای مخصوص Sabelt با قاب فیبرکربنی که هر کدام ۷.۵ کیلوگرم در کاهش وزن خودرو تأثیر دارند، تعویض کرده است. افزون بر کاهش وزن، صندلیهای مسابقهای هنگام پیچیدنهای سخت، حمایت دلچسب و مناسبی از شانههای راننده و سرنشین کناری به عمل میآورد.
هدف اصلی از معرفی هیوندای i30 N Project C، کاهش وزن بوده و تغییری در پیشرانه خودرو صورت نگرفته است. این خودرو برپایه هیوندای i30 N با بسته قدرتی ساخته شده است، بنابراین مدل پراجکت C هم از پیشرانه بالارده ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر بهره میبرد.
این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۱ اسببخار قدرت و ۳۷۸ نیوتنمتر گشتاور است. از آن جایی که پراجکت C از بسته قدرتی بهره میبرد، در قسمت فضای بار نیز از میل موجگیر استفاده شده است. هیوندای مدل i30 N پراجکت C را تنها در اروپا و در ۶۰۰ نمونه عرضه خواهد کرد.
- ۹۸/۰۶/۲۵