فکر فروش لامبورگینی در سر فولکس واگن
به نظر میرسد که گروه فولکسواگن بهطور کاملاً جدی گزینههای مربوط به وضعیت لامبورگینی را بررسی میکند. با توجه به اینکه فولکسواگن تا سال 2030 دگرگونیهای گسترده و بزرگی را تجربه خواهد کرد و به دنبال دو برابر کردن ارزش بازار خود است بنابراین بحثهای زیادی دربارهی آیندهی برندهایی همچون فولکسواگن، اشکودا، سئات، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و خانهی طراحی ایتال دیزاین وجود دارد.
با توجه به خبر منتشر شده توسط بلومبرگ میتوان گفت فولکسواگن در حال فکر کردن درباره فروش لامبورگینی یا حفظ آن در لیست داراییهای خود میباشد. اینها را منابع ناشناسی گفتهاند که نمیخواهند نامشان فاش شود زیرا بحثوجدلها دربارهی فروش یا حفظ لامبورگینی بسیار داغ است. البته چیزی که بهطور قطعی میدانیم این است که فعلاً تصمیمی گرفته نشده است. لامبورگینی در سالهای اخیر و به لطف حرکت به سمت خودروهای شاسیبلند از موفقیت مالی عظیمی بهره برده و ارزش خود را به 11 میلیارد دلار رسانده است. آمار فروش خوب اوروس و معرفی نسخههای جدید آونتادور نیز میتواند با افزایش حاشیه سود این شرکت کمک کند. بنا به گفتهی بلومبرگ، وضعیت کنونی لامبورگینی باعث شده این شرکت گزینهی خوبی برای حضور در بازار سهام باشد.
هربرت دایس مدیر اجرایی فولکسواگن برنامههای مفصلی برای تمرکز روی گسترش برندهای اصلی این گروه یعنی فولکسواگن، آئودی و پورشه داشته تا به این ترتیب منابع لازم را بهصورت بهتری مدیریت کند. چند وقتی است که سرمایهگذاران از این شرکت میخواهند تا شاخ و برگهای اضافی فولکس را قطع کند زیرا ارزش این غول خودروسازی در بخشهایی همچون موتورسیکلت، کامیونها و سوپرکارها جذب شده است. با ارزش کنونی 89 میلیارد دلاری، دایس میخواهد به رقم 220 میلیارد دلار برسد که هدف بزرگی است.
گفته میشود کارهای اولیه برای اعطای هویت قانونی جدید و جداگانه به لامبورگینی انجام شده و احتمالاً در پایان سال 2020 تصمیم نهایی دربارهی این شرکت اتخاذ خواهد شد.
- ۹۸/۰۷/۲۲