Persian Car

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

Persian Car

فرمول یک بلژیک، اولین پیروزی در کارنامه لکلرک

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ق.ظ

مسابقه فرمول یک بلژیک در پیست SPA فرانکوشامپ در زیر سایه سنگین خبر درگذشت آنتونی هوبرت، راننده جوان فرانسوی در مسابقات فرمول دو در یک روز پیشتر و در همین مکان، آغاز شد. جمله "مسابقه برای آنتونی" هم روی خودروها نقش بسته بود.

تعیین خط مسابقه در حالی به فراری‌ها رسیده بود که لوئیس همیلتون خودروی خود را به دیواره پیست کوبیده بود و البته هنوز هم جایگاه سوم را در اختیار داشت. جلوتر از او سباستین فتل و چارلز لکلرک قرار داشتند. بوتاس هم که سرانجام با وجود حرف و حدیث‌های زیاد در تیم مرسدس ماندنی شده بود پشت سر آنها مسابقه را استارت می‌زد.

در همان ابتدای مسابقه نبرد برای جایگاه دوم بین همیلتون و فتل صحنه‌های جذابی را رقم زد. با این وجود در سوی دیگر برخورد ورشتاپن و رایکونن باعث خروج راننده ردبول از مسابقه شد تا بعد از چند مسابقه خوب از سوی مکس، این مسابقه را از گاراژ دنبال نماید.

  

رقابت اصلی میان فتل و دو راننده مرسدس و به طور مشخص همیلتون شکل جدی به خود گرفته بود اما سرانجام مرسدس‌ها برای مدتی عقب کشیدند. ظاهراً در ابتدا تصور می‌شد که سرعت فراری چندان برای رقابت با مرسدس کافی نخواهد بود اما دورهای بسیار سریع لکلرک و فتل، این تصور را به هم ریخت.

رانندگان فراری قبل از رقیب خود وارد پیت استاپ شده و تایرهای خود را تعویض کردند. این موضوع اندکی موجب دردسر مرسدس شد. با این وجود ترکیب چهار خودروی پیشتاز به‌جز در مواقع پیت استاپ تا اواخر مسابقه تغییر نکرد. جالب‌ترین موضوع، اجازه تیمی فراری به لکلرک برای عبور از هم تیمی‌اش فتل بود. فتل هم نقش مدافعی را بر عهده گرفته بود که راه عبور مرسدس‌ها را سد نماید اما مشکل تایرهای او مضاف بر علت شد و بعد از عبور همیلتون و بوتاس از او، ناچار به ورود به پیت لین شد.

اما در دورهای پایانی درحالی‌که همیلتون خود را کاملاً به چارلز لکلرک نزدیک می‌کرد، انتظار یک تراژدی چون چند مسابقه قبل برای لکلرک در انتهای مسابقه، تبدیل به کابوس فراری شده بود. هیجان در دور آخر به اوج خود رسیده بود و مخصوصاً اینکه همیلتون توانسته بود به فاصله دی آر اس او برسد. اما طرفداران فراری سرانجام نفس راحتی کشیدند و اولین پیروزی راننده جوان تیم خود را جشن گرفتند.

همیلتون و بوتاس هم سکوهای دوم و سوم را کسب کردند و فتل با وجود فداکاری، به مقام چهارمی بسنده کرد. این مسابقه برای فراری از این جهت که توانست فاصله خود و ردبول را ترمیم نماید نیز با ارزش بود.

  • Persian Car

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی