Persian Car

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

:: نقد و بررسی خودروهای داخلی و خارجی ::

Persian Car

اگر فقط به اعداد خام نگاه کنید، ب‌ام‌و M8 کامپتیشن را یک خودروی اسپرت با توانایی‌های جدی خواهید دانست. به‌طور ساده باید گفت این خودرو سریع‌ترین محصول تاریخ ب‌ام‌و بوده و درعین‌حال رضایت‌بخش‌ترین محصول باواریا محسوب می‌شود.


این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و سیستم ترمزی سود می‌برد که به‌صورت الکترونیکی در پیست و جاده تنظیم‌ شده و همچنین می‌تواند با ابهت بسیاری روی زمین قدم بردارد.


پیشرانه هم واقعاً یک هیولاست. به لطف وجود یک جفت توربوشارژر توئین اسکرول، سیستم تزریق سوخت با دقت بالا و سیستم خنک‌کنندگی کارا، پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری این پرچم‌دار جذاب قدرت 616 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری تولید می‌کند. موضوع مهم اینکه گشتاور زیاد خودرو از دور 1800 تا 5800 در دسترس بوده بنابراین علیرغم وزن 1960 کیلوگرمی، M8 می‌تواند تنها در عرض 3.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که آن را به خودرویی سریع‌تر از مک لارن F1 تبدیل می‌کند.


حداکثر سرعت این خودرو هم احساس‌برانگیز است. سقف سرعت مدل‌های استاندارد به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج راننده‌ی M می‌توان آن را به 305 کیلومتر در ساعت افزایش داد.


و سپس به شاسی و سیستم چهار چرخ محرک بسیار خوب می‌رسیم که در واقع همانند سیستم به کار رفته در M5 به دیفرانسیل عقب تبدیل می‌شود. البته M8 در حالت چهار چرخ محرک خودرویی سریع‌تر و تواناتر بوده زیرا به‌طور بی‌وقفه گشتاور را بین چرخ‌ها توزیع کرده و کشش و توازنی ارائه می‌شود که در خودروهای دیفرانسیل عقب قوی‌تر دیده نمی‌شود.


همان‌گونه که انتظار دارید، یک خودروی 123435 پوندی کاملاً مجهز و باکیفیت است. این خودرو از نسخه‌ی جدید سیستم iDrive سود برده و دارای صندلی‌های جلوی چرمی و اسپرت، صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد و دو دکمه‌ی M روی فرمان می‌باشد.


این دکمه‌ها باعث تنظیم پیشرانه و گیربکس، دیفرانسیل، فرمان، دامپرها، سیستم ESC و حتی پاسخ ترمزها شده و همه‌ی این‌ها بسته به رانندگی در جاده یا پیست تغییر می‌کنند.


بنابراین در تئوری به سختی می‌توان رقیبی برای جذابیت سواری M8 یافت مخصوصاً اینکه محصول جدید ب‌ام‌و فضای کابین و بار بیشتری در مقایسه با خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج، پورشه 911 و آئودی R8 دارد. واقعیت این است که ب‌ام‌و خودروی گران‌قیمتی بوده اما حتی پورشه 911 نیز در زمان سفارش تجهیزات قابل‌مقایسه به قیمت M8 نزدیک می‌شود. البته پورشه خودرویی کم‌توان‌تر و تنگ‌تر در کابین و فضای بار است.


خب پس چرا ما 5 ستاره را به M8 جدید ندادیم؟ اگرچه M8 سرعت فوق‌العاده زیاد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دارد اما سواری آن در مقایسه با رقبای یاد شده بی‌روح می‌باشد. پیشرانه مقصر اصلی این موضوع است. بله این نیروگاه قدرتمند شتاب و سرعت زیادی را فراهم می‌کند اما صدای آن کاملاً صنعتی و غیر جذاب است.


مهندسان ب‌ام‌و بی‌سروصدا اعتراف کرده‌اند که این امر نتیجه‌ی هماهنگی با استانداردهای آلایندگی جدید است اما خب همین قوانین برای استون مارتین، پورشه و آئودی هم وجود دارد. این خودروها بسیار پرطنین‌تر از M8 هستند.


ب‌ام‌و M8 جدید یک خودروی مؤثر است که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده و به سختی می‌توان تحت تأثیر آن قرار نگرفت. البته باید گفت این خودرو در برابر رقبای اسپرت دیگر فاقد حس و روح خاصی بوده و قیمت بالایی دارد. پیشرانه اگرچه قدرت زیادی داشته اما بیشتر مناسب خودروهای گرندتورر است تا یک محصول اسپرت با ویژگی‌های متمایز.


 

 

 

 

  • Persian Car

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی